KSeF logowanie nie działa
Co musisz wiedzieć
Krajowy System e-Faktur (KSeF) jest centralnym systemem administracji skarbowej do wystawiania i otrzymywania faktur ustrukturyzowanych w formacie XML.
Na tej stronie znajdziesz uporządkowane informacje dotyczące tematu: KSeF logowanie nie działa. Opis koncentruje się na aktualnych przepisach oraz komunikatach Ministerstwa Finansów.
Najczęstsze problemy i rozwiązania
Nie mogę się zalogować do KSeF
Sprawdź, czy profil zaufany/certyfikat jest aktywny. Upewnij się, że logujesz się do właściwego podmiotu (NIP). Skontaktuj się z MF w razie dalszych problemów.
FAQ
Dlaczego logowanie do KSeF nie działa?
Najczęstsze przyczyny to: nieaktywny profil zaufany, wygasły certyfikat kwalifikowany, brak uprawnień do danego podmiotu, problemy techniczne po stronie systemu lub niepoprawnie wprowadzony NIP.
Jak sprawdzić, czy problem jest po stronie systemu KSeF?
Status systemu KSeF można sprawdzić na oficjalnej stronie Ministerstwa Finansów. W przypadku planowanych przerw technicznych informacje są publikowane z wyprzedzeniem.
Co zrobić, gdy profil zaufany nie działa przy logowaniu do KSeF?
Sprawdź, czy profil zaufany jest aktywny na platformie ePUAP. Jeśli wygasł, odnów go przez bank lub placówkę urzędową. Upewnij się też, że podajesz prawidłowy NIP podmiotu.
Czy mogę skontaktować się z pomocą techniczną KSeF?
Tak, Ministerstwo Finansów udostępnia formularz kontaktowy na stronie ksef.podatki.gov.pl. Możesz też uczestniczyć w szkoleniach Środy z KSeF organizowanych przez MF.