KSeF faktura duplikat
Co musisz wiedzieć
Krajowy System e-Faktur (KSeF) jest centralnym systemem administracji skarbowej do wystawiania i otrzymywania faktur ustrukturyzowanych w formacie XML.
Na tej stronie znajdziesz uporządkowane informacje dotyczące tematu: KSeF faktura duplikat. Opis koncentruje się na aktualnych przepisach oraz komunikatach Ministerstwa Finansów.
Najczęstsze problemy i rozwiązania
Co zrobić gdy kontrahent zgubił fakturę?
W KSeF nie wystawia się duplikatów – wystarczy ponownie pobrać oryginalną fakturę z systemu. Faktury są przechowywane przez 10 lat i zawsze dostępne do pobrania.
FAQ
Czy mogę wystawić duplikat faktury w KSeF?
W KSeF nie wystawia się duplikatów faktur w tradycyjnym rozumieniu. Faktury w KSeF są przechowywane przez 10 lat i zawsze dostępne do pobrania, więc można pobrać oryginalną fakturę w dowolnym momencie.
Co zrobić, gdy kontrahent zgubi fakturę z KSeF?
Jeśli kontrahent zgubi fakturę, wystarczy pobrać ją ponownie z KSeF. Faktura ustrukturyzowana jest przechowywana w systemie przez minimum 10 lat i zawsze dostępna dla uprawnionych użytkowników.
Czy duplikat faktury spoza KSeF musi trafić do KSeF?
Duplikaty faktur wystawionych przed wdrożeniem obowiązkowego KSeF nie muszą być przesyłane do systemu. Dotyczy to faktur pierwotnie wystawionych poza KSeF.
Jak oznaczyć duplikat faktury w KSeF?
W KSeF nie ma potrzeby oznaczania duplikatów, ponieważ każda faktura ma unikalny numer identyfikacyjny KSeF i jest zawsze dostępna w systemie. Pobierając fakturę z KSeF, otrzymujesz oryginalny dokument.